مکاتبات اداری پیش از هر چیز، وسیله ای ارتباطی در ارتباطات انسانی و ابزار انتقال مفاهیم است، لذا نوشتن نامه نیز همانند ابزارهای زبانی دیگر، وسیله ای است برای بیان منظور و مقصود هر فرد و ارتباط با سایر افراد. نقش مکاتبات اداری در جریان امور به سرنوشت سازمان از نظر موفقیت یا شکست آن بستگی دارد. بدین معنا که با کوچک ترین اشتباهی در نگارش یک نامه امکان از دست رفتن فرصت و منافع سازمان و یا بیان بهتر یک مطلب و زیبایی نوشتار یا رعایت نکاتی در نوشتار اداری به ارتقای مالی، اداری و معنوی سازمان و کارمند منجر گردد.

مباحث دوره ی آئین نگارش در مکاتبات اداری :

شناخت ارتباط نوشتاری
اهمیت و آثار مکاتبات
شناخت‌ نامه‌های‌ اداری‌
تعریف‌ مکاتبات‌ اداری‌
انواع نامه های اداری و ضوابط مورد عمل در تدوین آن ها
مراحل‌ تهیه‌ و تنظیم‌ یک‌ نامه‌ اداری‌
صورت‌جلسه‌ چگونه‌ تنظیم‌ می‌شود؟
نشانه‌گذاری‌ در خط‌ فارسی‌
بررسی اندازه نوشته های اداری/ ویرایش نوشته های اداری/ پردازش نوشته های اداری
بررسی‌ اصطلاحات‌ و سایر نوشته‌های‌ اداری‌
شناخت واژه های نادرست در نامه نگاری و رعایت درست نویسی
ویژگی‌های‌ یک‌ نوشته‌ اداری‌ مناسب‌
سی خطاى رايج در زبان فارسی

مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
تماس بگیرید
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0

دیدگاهها

هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.

اولین نفری باشید که دیدگاهی را ارسال می کنید برای “آئین نگارش در مکاتبات اداری”
لطفا برای ارسال یا مشاهده تیکت به حساب خود وارد شوید